RES PRAVILNO ”POSLUŠAM” SVOJE TELO?


RES PRAVILNO ”POSLUŠAM” SVOJE TELO?

Veliko ljudi ima napačno predstavo o tem, kaj pomeni misel poslušati svoje telo. To ne pomeni, da vase zmečemo vse, kar naše telo kliče, ampak da se zavedamo, kaj našemu telesu prija in kaj ne. Po kateri hrani se počutimo dobro in po kateri nas želodec tišči še nekaj ur, da si moramo odpeti gumb na hlačah. Verjetno lahko takoj naštejete vsaj tri živila, za katera veste, da vam prijajo med uživanjem, kasneje pa v vašem telesu povzročijo neprijetnost. To lahko spremenite, brez posebnega truda in odrekanja.

RAZLIČNO ENAKI

Razumeti moramo, da je vsako telo drugačno in drugače reagira na živila, ki jih vnašamo. Zato nekatere diete in intenzivni treningi na ene delujejo, na druge pa ne. Prav tako je s hrano. Poznati moramo svoje telo do mere, da vemo kaj je zanj dobro in kaj ne. Lahko se na kavo usedemo s prijateljico, ki nam z navdušenjem razlaga o novi dieti, ki jo je odkrila. Doma se odločimo, da jo bomo poskusili, pa v roku enega tedna ugotovimo, da smo le napihnjeni in brez energije za delovanje čez celoten dan. Potem smo razočarani in se sprašujemo, zakaj nam ne pomaga in kaj počnemo narobe. Narobe niste naredili nič, le poslušali ste telo nekoga drugega.

Skozi različna starostna obdobja se telo in potrebe spreminjajo. Ne samo glede na leta, vendar tudi glede na obdobja, skozi katera gremo. Če imamo v nekem obdobju veliko stresa in različnih obveznosti, potrebujemo živila, ki nas ne bodo še bolj potlačila, vendar dvignila. S tem ne mislim kave ali energijskih napitkov. Vendar veliko kalija, ki mišicam in živcem pomaga, da normalno delujejo. Če smo bolj športne narave in se s športom ukvarjamo vsak dan, potrebujemo na primer več magnezija, kot nekdo, ki zaradi službe ali študija veliko presedi. Kalij najdemo v bananah, gobah in špinači, magnezij pa v vseh vrstah zelenjave, oreščkih in polnozrnatem žitu. To je le nekaj primerov. Sami pri sebi morate presoditi v kakšnem obdobju življenja ste, kaj vašemu telesu prija in se zavedati, da hrana resnično lahko zelo vpliva na vaše počutje.

MOJ ODNOS DO HRANE

Vprašajte se, kakšen odnos pa sploh imam do hrane? Kot za vsako drugo stvar, ki jo počnemo v življenju, bi tudi odnos do hrane vedno moral biti pozitiven. Prehranjujemo se namreč minimalno trikrat na dan. Kje je zabava, ki bi jo morali doživeti, če se pred in po obroku obremenjujemo le kaj in koliko smo pojedli? Namesto, da bi med obrokom uživali in se zahvalili svojim brbončicam, da nam lahko dajo tak božanski občutek. Ne jejte le zato, ker morate. Jejte zato, ker je to ena izmed nujnih potreb, v kateri lahko uživate. Vzemite si čas za obroke in uživajte v trenutku. Pa pošljite kakšen dober recept, prosim! 😊

 

” Ena izmed najlepših plati življenja je, da se moramo redno ustaviti in posvetiti hrani. ” (Luciano Pavarotti)

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja